OT Internet

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pondělí Listopad 6 12:24:49 CET 2023

Dne 06. 11. 23 v 12:12 AZe napsal(a):
> Zdravím. Rád bych změnil "dodavatele" internetu. Máme léta O2, net po
> telefonu, chodí to kolem 50 Mbit, když tedy chodí. Bohužel jakýkoli
> výpadek el. sítě venku znamená výpadek internetu, protože O2 je zřejmě
> tak chudá firma, že modem nebo co to tady mají cca 200m od nás, není
> ničím zálohovaný a asi nemají na baterie. Jakékoli stížnosti ignorují.

DSLAM, a provozuje to CETIN. Ale je mi divné, že by to neměli elektricky
zálohované, ať už lokálně, nebo z RSU - zkuste jim napsat napřímo, třeba
odpoví. Každopádně změna na jiného xDSL providera nedává smysl, neb to
vždycky bude končit ve stejné krabici - onen DSLAM. Takže zbývá buď tzv.
wifi nebo nějaký LTE/5G operátor (ale pozor, tam to často končí taky v
CETINu, akorát na nějaké věži).

Zkuste mrknout na https://www.mapainternetu.cz/mapa/, třeba tam bude
někdo místní, se kterým se snadno domluvíte na tom co potřebujete.

> Uvažoval jsem o nějakém mobilním řešení, ale nemám s tím žádné
> zkušenosti. V tom případě bych asi zrušil i pevnou, ale musí se to dát
> připojit na malou ústřednu Gigaset DX800A. Poradíte?

To je ještě analog nebo ISDN, že? Podle popisu to umí i VoIP, takže
zmigrovat zvlášť k libovolnému VoIP operátorovi.

--
Jan 'yanek' Bortl