Re: OT: Rozlučte se s Ohmovým zákonem, Voltama a Ampérama

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Listopad 4 12:09:27 CET 2023

Jen se nebojte. Univerzity už vychovaly dostatek humanitně "vzdělaných"
lidí, kteří mají potenciál tento další pseudoproblém vysvětlit a odvést
tak pozornost od skutečných problémů, které nikdo neřeší.
Vlastně to ani problém není. Ohmův, Ampérův, Faradayův a Gaussův zákon
lze zahrnout pod obecnější "zákony klasické elektrodynamiky"
(Maxwellovy, lépe Clerk Maxwellovy rovnice). Zbývají jednotky a to bude
na dlouho, protože metrologové si do toho foukat moc nenechají.

Mrazík

PS. V poslední době mě docela pobavilo vysvětlení, proč byl vyškrtnut 2.
Newtonův zákon ze školních osnov. Pokud očekáváte, že je tak proto, že
je to vlastně tautologie, čili to nic nevysvětluje, není tomu tak.
Je to proto, že je to na žáky moc složité. Zřejmě i pro učitele.