Re: Tester nabíječek na auta.

Martin Hanek martin na hanek.net
Sobota Listopad 4 10:24:12 CET 2023


S tim pocitam, dam tam 3 polohovy prepinac simukujici stavy A az C, 
patrice odpory a diodu.

Martin Hanek

Dne 04.11.2023 v 9:29 xPablo napsal(a):
> V podstate mate pravdu, "jenom" nezapomente pripojit tu seriovou 
> diodu, jinak by wallbox mel zacit hlasit chybu Diode check - 
> nejjednodussi simulator auta je dioda s odporem do serie, ale 
> wallboxy, ktere jedou striktne podle normy nejspis odmitnou spustit 
> nabijeni, protoze nedojde k prechodu pres vsechny stavy (A - C). 
> Trochu vim, o cem mluvim, protoze jsme nabijecku vyvijeli, vcetne 
> podpory OCPP...
>
> Pavel Brychta
>
> Dne 03. 11. 23 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
>> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, 
>> ale kdyby to někdo hledal.
>> Pro simulaci auta stačí:
>> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
>> nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
>> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a 
>> PE, toto určuje stavy auta
>>
>> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>> Stavy pinu CP proti PE:
>> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
>> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, 
>> ale nepřipraveno k nabíjení
>> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní 
>> řazení dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k 
>> nabíjení, ventilace není nutná
>> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D 
>> - stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
>>> připojuje odpory:
>>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png 
>>>
>>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>>
>>> Martin Hanek
>>>
>>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>>> Dobrý den,
>>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval 
>>>> bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala 
>>>> nabíjet.
>>>> Doporučili mi: 
>>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se 
>>>> přepínači přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>>
>>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for 
>>>> the correlation between resistance and current capability of the 
>>>> charging cable.
>>>>
>>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>>>> between CP and PE conductors.
>>>>
>>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The 
>>>> purpose of this CP function is communication between a charging 
>>>> station and a vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width 
>>>> Modulation signal defines the maximum available charging current.
>>>>
>>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>>>
>>>> Díky.
>>>>
>>>
>> 74
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>



Další informace o konferenci Hw-list