Re: Tester nabíječek na auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 3 19:51:38 CET 2023


U toho wallboxu je asi dost důležité si pohlídat, co vlastně obsahuje.
Jestli je v něm DC jištění a monitor DC proudu 6mA.
Pokud není, tak je pak třeba tomu předřadit drahý proudový chránič typu B,
což je dalších nějakých 5-6 tis. Kč.
Tak je asi lepší připlatit tisícovku za lepší wallbox, než dát 5x tolik 
za drahý chránič.

A další problém (podle mě) je v tom, že tam trochu schází standardizace.
Wallbox vůči autu je standardizován dobře.
Ale wallbox proti zdroji napájení už ne.

Takže při kombinaci se solárem, kdy by bylo žádoucí, aby nabíjení probíhalo
podle provozu a aktuálního stavu FVE, nastává problém.
Některé wallboxy to neumí vůbec, ty ostatní se často domluví jen se 
střídačem
od stejné firmy. Případně ještě s nějakým jiným populárním střídačem, ale ta
množina bývá velmi omezená.

PL

*********************

Dne 3.11.2023 v 19:20 AZE napsal(a):
> Jj, chytřejší spínač, bohužel u nás za ještě vychytralejší ceny, 
> hlavně ty dotované.
> aze
>
> -----Původní zpráva----- From: Petr Labaj
> Sent: Friday, November 03, 2023 7:01 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Tester nabíječek na auta.
>
> Když jsem četl předmět toho prvního mailu, tak jsem si říkal, jak asi
> budete ty nabíječky testovat.
> A ejhle - ono nejde o tester nabíječek, ale o tester wallboxů.
>
> Wallbox není nabíječka. Je to jenom trochu chytřejší spínač napájení,
> který umí ještě říct nabíječce, jaký max. proud si může vzít.
> Nabíječka je pak až v autě.
> Nabíječka se wallboxu říká lidově, aby si to aspoň nějak uměla
> představit i Pepča ze špuntárny.
>
> A protože tento koncept wallboxů už je dost starý, tak to komunikuje
> takhle prehistoricky pomocí PWM a nějakých odporů.
> Místo aby tam byl nějaký datový komunikační kanál, kterým by si ta
> zařízení popovídala (jak by se to asi řešilo dneska, kdyby se to
> navrhovalo teď).
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 3.11.2023 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
>> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, 
>> ale kdyby to někdo hledal.
>> Pro simulaci auta stačí:
>> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
>> nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
>> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a 
>> PE, toto určuje stavy auta
>>
>> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>> Stavy pinu CP proti PE:
>> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
>> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, 
>> ale nepřipraveno k nabíjení
>> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní 
>> řazení dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k 
>> nabíjení, ventilace není nutná
>> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D 
>> - stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
>>> připojuje odpory:
>>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png 
>>>
>>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>>
>>> Martin Hanek
>>>
>>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>>> Dobrý den,
>>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval 
>>>> bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala 
>>>> nabíjet.
>>>> Doporučili mi: 
>>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se 
>>>> přepínači přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>>
>>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for 
>>>> the correlation between resistance and current capability of the 
>>>> charging cable.
>>>>
>>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>>>> between CP and PE conductors.
>>>>
>>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The 
>>>> purpose of this CP function is communication between a charging 
>>>> station and a vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width 
>>>> Modulation signal defines the maximum available charging current.
>>>>
>>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>>>
>>>> Díky.
>



Další informace o konferenci Hw-list