OT: telefon-sítě

Středa Listopad 1 08:03:52 CET 2023

Dobrý den,

po tom, co přítelkyni spadnul telefon do vody a podle servisního
technika je deska úplně mrtvá, jsem vytáhnul starou Nokii 5, kterou jsem
odložil že chraplal repráček. Z telefonu šlo volat, ale nedalo se na něj
dovolat - byl neustále obsazený. SMS se na něj poslat dala. Zkoušel jsem
popřepínat režim letadlo a nerušit, jestli tam nějaká proměnná nezůstala
viset. Nic nepomohlo. Nepomohl ani reset, dokonce ani reset do továrního
nastavení.

Až pak jsem zkusil přepnout preferovaný typ sítě. Jsou tam možnosti LTE,
2G a 3G a byl tam puntík LTE. Přepnul jsem na 2G a telefon začal hovory
přijímat. Jak je to možné? Když je nějaká síť preferovaná, tak to už
ostatní možnosti nezkouší? Ty sítě tady jsou nějak souběžně, že kde je
LTE, je tam i 2G? A to i když dnes máme 5G?

Anděl