Trubka kopex uzemnit?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Květen 27 18:43:05 CEST 2023

Kalkulačce ve windows to vyšlo stejně
Odpor metrového drátu 1 mm^2 je 0,018 ohm. 11^2 je 121.
Dále kalkulačka:

Zda je to moc nebo málo pod 20 cm vaty (asi minerální?), pro trubku s
plochou 0,169 m^2, netuším.

K původnímu dotazu: Z tý trubky se za vhodného počasí může stát
bleskojistka, která buď sníží max zavlečené napětí, nebo taky naopak
dovnitř zavleče co by se tam jinak nedostalo. Výsledek bude velmi
záviset na tom, kam a jak se to uzamění udělá. Neuzemněním tohle dilema
odpadne, ale je otázka, jestli se taková neuzeměná věc nebude hodit
pojišťovně ke snížení plnění, když na blesk dojde...

PH