Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Březen 31 10:14:33 CEST 2023

Tenhle šváb balanční funkci má. Ale jen pro malé proudy, v tomto případě
limitované odporem 1k, takže max. řád mA. Verze švábu co končí na 30 ale
stejně umí jen 5 mA.

Tzn. to je základní balancing, aby se kompenzovalo samovybíjení. To je
samozřejmost co mají všechny noťasy, foťáky, ... A za běžných okolností
to v těchto aplikacích stačí. Až to stačit přestane, tak by s
výkonnějším balancováním mohla nastat fáze "prodlužování umírání", která
další osud vadného článku o malý kousek prodlouží. Takže výrobci radši
udělají slabší balancer, u kterého nemusí řešit rozměry a odvod tepla.

Otázka je, jestli by v případě koloběžky pomohl aktivní balancing při
vybíjení, který umožní využít energii silnějších článků, když protažení
daného proudu brání články slabší. Je ale dost možné, že by to bylo zas
jen prodlužování umírání na konci životnosti:-)

Budu teď objednávat desky, tak si zkusím nějakej navrhnout a pohrát si s
pár 18650. A udělám ho modulární, aby, kdyby mohl pomáhat, šel dát i na
10s4p. Ale asi bych se bál ho do koloběžky přibastlit:-)
Na druhou stranu, mohl bych někam přišroubovat jeden osazenej modulek s
připájenejma kusama drátů a podívat se zda něco za pár měsíců neupadne:-)

PH