TTS

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Březen 14 22:00:42 CET 2023

Jasně, píšu to jen pro sebe a jsem líný. Kdybych to psal pro někoho
(rozuměj za peníze), vypadalo by to jinak. Tu hlavičku pro STM si
opravdu generuji ze SVD souboru tak, abych jí mohl snadno použít. S
portovatelností to není až taková hrůza, periferie STM jsou buď velmi
podobné nebo úplně jiné a RM musíte používat tak jako tak. Mě to
rozhodně problém nedělá. Když se podíváte třeba na GpioClass, je to
abstrakce, kterou mám udělánu pro vše co používám a to i pro jiné
procesory než STM. Stejně tak třeba USART. Ale je to děláno z hlediska
programátora, kterému čerta záleží na tom jak správně vyplnit tu či onu
strukturu, ale potřebuje nastavit u USARTU jen rychlost a posílat data
sem tam. A pokud potřebuji nějakou speciální vlastnost, tak jí tam
dopíšu. Podstatné je, že to nemá skoro žádný zbytečný kód.
A originál STM hlavičky také nejsou nic moc. Když vynecháte tu jejich
blbou mezivrstvu, která stejně jen otravuje, a zapisujete přímo do
registrů, tak třeba timery to považuje za všechny stejné a tak klidně
zapíšete bit, který tam vůbec není. U té generované se to nestane,
překladač má šanci to poznat. Ovšem za nějakou cenu - ztrátu
univerzálnosti (která ale prostě stejně není).

Mrazík