Re: Signalizátor vodivosti alias pípák

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Čtvrtek Březen 9 21:09:20 CET 2023

Díky všem za podněty a nabídky.

Abych to ještě upřesnil: ten odkazovaný /Tester vedení s testem
spojitosti DUTEST Pro/ je asi nejblíže požadovanému. Cena je v pohodě,
to mechanické příslušenství je MNOHEM dražší. Parametry, které jsem
uváděl, byly takové na starém zařízení, které je ale momentálně
nefunkční a zákazník ho chce nahradit a možná i zduplikovat. Posílal mi
fotku, že to pípalo i když dal mezi obě kontaktní plochy palec. Z toho
jsem odvodil ty parametry. Obecně by neměl být proud větší než cca 2 mA
a důležitá je tam i necitlivost na přechodové opory, aby to zareagovalo
už při minimálním dotyku. Těch 500 kOhm tedy limitní není.

Já pípák také umím udělat, ale když to bude kupované, tak mu do toho
nikdo nebude vrtat, jestli to má RoHS, jestli je ověřené, že je bezpečné
s tím manipulovat a další. A to, že to půjde opakovaně koupit je v dané
věci také výhoda.

Ještě rozhodnutí nechám otevřené, uvidíme, jestli se tu ještě něco ukáže.

Martin M.