Re: Pájení hliníku

Sobota Březen 4 21:51:45 CET 2023

To že se nesmí fouknout plamenem přímo na drát, mi připomnělo, když jsme
si u firmy od nás přes ulici nechali zapájet tuhle odporovou zátěž.
http://piknymburk.cz/obrazky/celk3.jpg
http://piknymburk.cz/obrazky/tranzist.jpg
http://piknymburk.cz/obrazky/tranzist2.jpg
Je to na zkoušení baterek, 6V 6KA. Jsou tam nerezové svařovací dráty a
je to pájené stříbrem. Koupili si na to ruskou svářečku, která rozkládá
vodu a vaří kyslíkovodíkovým plamenem. Nevím, jaké tavidlo používali,
ale možná že žádné nepotřebovali. V nádobce se odpařoval benzín,
přidával se k vodíku a tím se dělal redukční plamen. Nevím, proč to
nedělali autogenem, ten tam měli taky. Po 14 dnech experimentů se
správným předehřevem se jim začalo dařit. Říkali, že když se plamenem
foukne přímo na drát, drát zasvítí a už na něm nic nedrží.

Jinak zkušenost po 10 letech provozu v prostředí s louhovými výpary z
baterek. Pájení je celé zelené, vypadá jako kdyby se to mělo začít
drobit, ale všechno to drží. Zařízení je samoopravitelné :-) protože u
těch pár tranzistorů, které se prošvihly, uhořely nožičky a jede to dál
:-) Dráty jsou pokroucené, jak se dilatací roztahují, ale ani to nevadí.
Měl jsem tam kvůli dilatacím udělat ohyby, jenže to mě tehdy nenapadlo.
https://vaelektronik.cz/fotky/zatez1.jpg
https://vaelektronik.cz/fotky/zatez2.jpg
https://vaelektronik.cz/fotky/zatez3.jpg
https://vaelektronik.cz/fotky/zatez4.jpg