Re: Typické použití funktorů?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Březen 2 14:18:39 CET 2023

Tomu se moc nedivte. C++ na 8-bitech sice funguje, ale pořád to není
ono. Na 32-bit je to jiné kafe. Ještě jsem zapomněl - tak jako jsem
odrazoval od nadužívání přetěžovaných operátorů a šablon, chtěl bych
naopak naopak zdůraznit použití constexpr výrazů. Nebo i const v čistém
C. Doporučuji použít všude, kde to jen trochu jde.
Mimochodem - už si lidi začínají všímat, že i pro bare-metal je
použitelný clang.
https://interrupt.memfault.com/blog/arm-cortexm-with-llvm-clang
Já jsem to zjistil právě pomocí constexpr konstruktorů. Pokud máte něco
složitějšího, g++ to sice přeloží, ale kód stejně natáhne do flash.
Clang umí interpretovat o hodně složitější výrazy. A llvm má i vlastní
binutils, takže máte jeden nástroj pro víc architektur.

Mrazík

PS. V technické praxi se tohle asi moc nechytne. Když vás tlačí termíny,
není čas studovat záludnosti jazyka, prostě to napíšete tak jak umíte.
Psát v C++ je sice o dost efektivnější, ale jazyk je řádově složitější a
dost pochybuji, že existuje někdo, kdo ho používá a opravdu zná. Pokud
ho chcete učit, mějte na paměti, že základem C++ je třída a zapouzdření
všeho do ní. Typickou vlastností třídy je možnost dědičnosti. Všechno
ostatní je jen užitečná ozdoba na dortu.