Automaticka prepinaci krabice dvou napajeni 230V~

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 2 10:29:23 CET 2023

No ta pojistka se v průběhu času vyvíjela. Pamatuju si, že po jejím
zavedení se běžně vyskytovaly žárovky s propálenou paticí, někdy i
přivařený do objímky. Prostě pojistka bouchla, oblouk přešel na sousední
drát, často to přitom ustřelilo držák vlákna a někdy i baňku, někdy
oblouk přešel na patici a propálil jí. Tehdy jsme teda měli v zásuvce
kolem 240.
... v nějaký době zjistili, že je to stejně jedno a pojistku
zjednodušili. Nechali zúženou část drátu, ale už na ní nedávali
trubičku. Mám dojem, že takhle je to dodnes.

PH