Re: Chladič, emisivita a termokamera

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Červen 26 09:20:21 CEST 2023

zdravim,

něco se najít dá, ale spíše u dražších průmyslových instrumentů..
dual-color, dual-wavelength, ratio pyrometers

https://www.flukeprocessinstruments.com/en-us/products/infrared-temperature-solutions/spot-pyrometers/endurance
https://www.sensortherm.de/en/2-color-pyrometers/
https://cth.ca/en/product/willliamson-model-fm-17-exp-flare-monitor-for-hazardous-area-classification/

relativně hodně typů je jednopásmových (drahé, specializované měřáky )

ty levnější jsou asi všechny úhrnné, založené na bolometrech nebo termočlánkových senzorech....

mimochodem, kolega si nedávno koupil myslím toto: InfiRay P2 Pro  a byli jsme docela překvapení, jaké to za cca 7000Kč dělá pěkné obrázky...

v.

> Od: "Miroslav Mraz" <mrazik na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 25.06.2023 21:40
> Předmět: Re: Chladič, emisivita a termokamera

To vyzařování u chladiče je nevýznamné patrně i proto, že jak těsně jsou
 uspořádána žebra, tak co jedno žebro vyzáří, vedlejší zase pohltí.

 Ale když už jsme u těch termokamer a Planckova zákona (ty další se z
 toho dají celkem snadno odvodit), napadlo mě, že by asi šlo měřit na
 minimálně dvou různých vlnových délkách a ze znalosti tohoto zákona by
 pak šla dopočítat teplota mnohem přesněji. Asi by šlo korigovat do jisté
 míry i tu emisivitu.
 Ostatně evoluce vybavila většinu savců také něčím podobným v optickém
 oboru a člověk jako vyvinutější druh má jen místo dvou typů senzorů tři.
 Zkoušel jsem hledat po webu, ale narazil jsem jen na spoustu
 marketingových keců. V čem je problém ?

 Mrazík