Re: Rivet nut M5 s hrubším závitem

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Červen 26 07:49:09 CEST 2023

Odmerajte co najpresnejsie priemer zavitu na tycke a ak by ste mali, tak
stupanie pomocou mireky palcovych zavitov.

okolo 5 mm na priemer a 0.9mm/zavit je

UNF 10-31
4.826 mm priemer a 0.794 mm/zavit -> to do M5 ide zaskrutkovat uplne a
malinko locka
UNF 12-28
5.486 mm priemer a 0.907 mm/zavit -> to do M5 zaskrutkovat neide
UNC 12-24
5.486 mm priemr a 1.058 mm/zavit

UNF, UNC  maju vrcholovy uhol zavitu 60 stupnov

Withworth ( vrcholovy uho 55 stupnov )
W 3/16
4.762 mm priemer a 1.058 mm /zavit
W 7/32
5.556 mm priemer a 1.058 mm/zavit

Podla toho, co pisete, ak by bol priemer nieco nad 5mm, tak to bude
UNF12-28, teda unifikovany jemny zavit s 28 zavitmi na palec.

Ak to prerezete na M5 - povodne stupanie 0.9 mm/zavit na 0.8 mm/zavit, tak
ten zavit na nitovacej matici na dlzke asi 5 mm pravdepodobne znicite.

Nituje sa to tak, ze do matice zaskrutkujete prislusny trn a kliestami /
nastavcom na aku skrutkovac to zatiahnete na cielovu dlzku, alebo na
cielovy krutiaci moment.
Ak budete potrebovat zanitovat UNF12-28, tak k tomu budete potrebovat
prislusny (presny) nastavec s UNF12-28 co bude tiez celkom problem...

Ak je to french press, islo by skratit o povodny zavit tu tycku, narezat
novy zavit M5 a pouzit maticu M5 ?
Palcove zavitniky, skrutky, matky, atd sa daju kupit, ale u nas (SK, CZ,
... Europa, okrem GB )je to celkom problem, ma to len par obchodov a
obmedzeny sortiment.

Dodo

ne 25. 6. 2023 o 22:05 Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com> napísal(a):