Re: Chladič, emisivita a termokamera

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červen 25 22:21:15 CEST 2023

Problém je, že to vyžaduje použití velmi hitech prostředků. Měření
dlouhovlnného infra se běžně dělá bolometricky, tedy každej pixel je
teploměr. Ty fotony maj totiž poněkud málo eV, takže jen hřejou a nic
jinýho v podstatě neuměj. Tepve velmi krátce jsou k dispozici
polovodičové snímače, kde to nějak jde.

Ona ta evoluce to má s tím VIS rozsahem maximálně jednoduchý: Je to tak
akorát, že foton má dost energie aby se snadno našly molekuly, se
kterými to něco udělá, ale zároveň jí není tak moc, že by to něco dělalo
s většinou.

PH