Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 07:47:37 CEST 2023

Může to být tak, že on se snaží aby nebyl přetok do sítě. To měření je
buď blbě udělané nebo se počítá s tím, že nestíhá reagovat. Ale pokud je
to jen na jedné fázi, pak je tam asi opravdu chyba. Pokud mu vnutím
(přídavným vinutím v měřícím transformátoru), že odebírám víc, on se to
pokusí zkompenzovat a odběr ze sítě poklesne. Ale bude to vidět jen na
venkovním nebo přídavném elektroměru. Na střídači to vidět nebude,
protože on bude opět regulovat podle informace, kterou dostal. Pozná se
to na něm jedině tak, že při zapnutí proudu do přídavného vinutí vzroste
při nezměněné zátěži výkon střídače. Nutně tedy musí poklesnout odběr ze
sítě.

Martin Záruba