Mikrotik

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Červen 20 13:48:26 CEST 2023

Důvodů může být hodně, předně bych překontroloval správnost zápisu té IP, má tam být něco jako 192.168.100.2/24 (pokud tam nebude ta 24, nebude samotná IP fungovat, to /24 znamená maska sítě 255.255.255.0), druhý důvod může být, že obvykle první ethernet je brán jako WAN a aplikují se na něho pravidla firewallu a to dokonce i na dvouportových AP, kdy ether 1 je PoE In. Další možnost je, že je tam nějaký konflikt IP nebo daný port není v bridge, všechny porty, které mají být ve stejné síti musí být v bridge a pokud je tam více bridge třeba z výchozí konfigurace, je třeba si ověřit, že všechny porty jsou v tom samém bridge. Zkuste spustit New Terminal a zadejte export file=nastaveni a v záložce Files si ten soubor lokálně uložte a zkuste sem dát obsah toho souboru. Jenom doporučuju odmazat hesla a případně veřejné IP. Pak bude vidět, kde je chyba.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Tuesday, June 20, 2023 1:35 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Mikrotik

Přesně tak jsem to udělal a výsledek je, že ping na tu IP jde, I přes WiFi. Ale ani přes WinBox ani přes webový prohlížeč se nejde připojit. Jen přes Winbox a ethernetový kabel přes mac adresu. Co může ještě chybět? Mám ještě hlavní Mikrotik, (tento dělá bridge do místa kam nemohu kabelem) a ten funguje. Ale nemohu přijít na to, kde se nastavení liší.

Martin Záruba