RE: [OT] bazen, slaná voda, chlor, popruh

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Červen 19 20:25:25 CEST 2023

Chtělo by to nějaký obchod, který bude garantovat z čeho to je vyrobeno, ne
ošuleno. Původně jsem tam měl "nějaký" popruh, tan vydržel 5 let bez toho,
aniž by ztratil mechanické vlastnosti i černá zůstala černá, ale musí se tam
šít oka, a než sem našel nit, která to vydrží a nezdegeneruje, tak se to při
opakovaném prošívání prosekalo. A tak jsem dal nové tkalouny a problém je na
světe.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Sunday, June 18, 2023 5:09 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] bazen, slaná voda, chlor, popruh

To byl jen takový nápad. Volný chlor je strašné svinstvo, to odleptá i
zlato a jakýkoli organický materiál musí časem zničit. Tak mě napadlo
něco anorganického a skleněné vlákno by mohlo být docela vhodné. I když
bude asi hodně tenké a čert ví co to s ním za čas udělá. Asi by bylo
lepší něco jako tavený křemen, chce to hledat. I když i křemík se s
chlorem umí sloučit. Ale možná jsou v křemeni vazby s kyslíkem natolik
pevné, že přežijí za běžných teplot i chlor.

Mrazík

On 18. 06. 23 15:33, Miroslav Draxal wrote:
> Tímhle směrem mě nenapadlo jít. Zkusím jim napsat, co to má za vlastnosti.

Mraz
> Sent: Sunday, June 18, 2023 2:28 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] bazen, slaná voda, chlor, popruh
>
> A co něco takového

https://www.rvcklement.cz/detail/naradi-army/pomucky-karabiny-ostatni/49402-
popruh-cerny-sklenene-vlakno-delka-5-6-m/