Modernejsie nahrady za watchdogy

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 16 11:16:33 CEST 2023

To nemusi byt len jeden "vypocet" (aj vratane tych veci co pisete), co trva
dlhsie.

Pomerne bezna schema je, ze cely program bezi v jednej velkej slucke,
odkial sa vola obsluha A, obsluha B, atd., dookola, a jedna z tych veci je
aj obcerstvenie WD.

Drviva vacsina tych "obsluha" je v style "ak mi cez seriak nic
neprislo/nebolo stlacene tlacitko/nezvysila sa teplota/apod., tak nerob
nic". Inaksie povedane, v drvivej vacsine pripadov slucka len prebehne cez
vsetky "obsluhy" a sem-tam sa stane, ze niektora z tych "obsluh" nieco
dlhsie urobi. To "nieco dlhsie" je este stale daleko pod timeoutom WD, na
to si vyvojar lahko da pozor (prip. ak je tam "dlhsi vypocet" tak to
vyriesi individualne).

No lenze co ak sa nahodou stane v jednom okamihu ze pride posledny znak
kompletnej spravy cez seriak a sucasne je stlacene tlacitko a sucasne
teplota prekroci stanovenu medzu? Odrazu vsetky "obsluhy" trvaju dlhsie a
sucet tych "dlhsie" potom moze prekrocit timeout WD.

Atd.

Iste, ono sa to len okodi.

Toto vsetko vstupuje do cost-benefit analyzy WD. A opakujem, vystupom moze
a ma byt aj nepouzitie WD.

wek