Modernejsie nahrady za watchdogy

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 14 16:48:29 CEST 2023

U chyby v datech se to dá do značné míry pořešit dobrým algoritmem,
který nějaké zásadní datové excesy nepřipustí.
V té chvíli program stále pracuje, tak má šanci zasáhnout.

WD ale vyřeší problému běhu programu. Když on už neběží podle toho, jak
to zamýšlel programátor. A tam už často není jiná možnost, než silový
zásah WD.
Některé věci se dají odchytit v periodickém přerušení (pokud aspoň to u
zběhnutého programu funguje) kontrolou mezí, kde se program může
pohybovat. Ale ne vše.
Mluvím hlavně za řídicí aplikace, ne za nějaké rozsáhlé matematické
výpočty nebo přesýpání mnoha megabyte v GUI.

Souhlasím s Vašim příkladem zařízení na kopci na věži.
Už moc ale nesouhlasím s příkladem nasazení na druhém konci světa. Nejde
přece o to, jestli je to v Praze nebo v Lisabonu. Ale o to, jestli je u
toho někdo, kdo může udělat OFF/ON.

PL