Modernejsie nahrady za watchdogy

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červen 14 14:33:15 CEST 2023

Říká se, že každý software obsahuje alespoň jednu chybu. WDT považuji za
něco jako záchrannou brzdu ve vlaku - nikdo neví, jestli to vůbec
funguje (Švejk na cestě do Budějovic), ale je uklidňující pomyšlení, že
to tam je, kdyby se něco podělalo.
V praxi se mi stalo jen jednou, že WDT tahal za reset zhruba za několik
dní a opravdu tam byla dost pitomá chyba. Ono se to blbě testuje,
protože projev takové chyby bývá hodně málo pravděpodobný.

K té RAM a částici (nebo jiné chybě). Některé STM32 (STM32F05xxx) mají
RAM s paritou. Musí se to zapnout v option a chyba parity by pak měla
způsobit NMI přerušení. Ale nikdy jsem to nezkoušel - máte s tím někdo
jakoukoli zkušenost ?

Mrazík