OT: nakup ABS struna/filament cerny, doporuceni, nahrada 1:1 za PZ ?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Červen 7 21:57:06 CEST 2023

černý se tiskne blbě, je to spíš "asfaltoid" než ABS, líp vede teplo,
vyhřeje se vlákno až moc vysoko a pak se to pod tlakem v okolním
studeném místě zataví a ucpe. Musí se dobře chladit hotend, což je v
rozporu s potřebou ABS výtisk nechladit, když větráček dýchá horký
vzduch. Já mám rebela v zavřeným racku, takže je pěkně v teple, bílou
tiskne, černou leda na stole.

Z opensourcových, ten prastarý hotend J6 co má i R2Z je asi tak nejméně
problémový, tím že se celkově hůř chladí než ty nové se vlastně chladí
líp - největší teplo je odvedeno už odspoda.

Vlákno stačí i nejlevnější ctech (gembird nebrat má 2 odstíny černé i v
jedné velkoobchodní krabici), jen je potřeba tisknout s nižší teplotou a
nižší průtok materiálu (volumetric flow), než u bílého. Vytiskněte si
malou pyramidu naopak, stačí i jako vázu, jde o ten pravý úhel jak se
zdrcne a podle něj vyberete teplotu. Upozorňuji, že nikdo neřeší
teplotní profil,

Když jsem si hrál s teplotním profilem, tak mi to vycházelo o 8-10°C
dolů a to už bylo moc málo a praskalo to, takže kompromis.

tohle si dejte do konfigu tiskárny, je tam kompenzace flow rate a
teploty => jen pro ABS na SiC podložce (černé sklo) a tisk na kterém
záleží jen na vzhledu, pro pevný výtisk tu druhou layer_gcode nedávat.

before_layer_gcode = ; {if [layer_num] == 1}M221 S90  ; Extrusion
Multiplier correction\n{if [layer_num] == 5}M221 S92  ; Extrusion
Multiplier correction\n{if [layer_num] == 6}M221 S95  ; Extrusion
Multiplier correction\n{if [layer_num] == 7}M221 S98  ; Extrusion
Multiplier correction\n{if [layer_z] > 2}{if [layer_z] < 3}M221 S100  ;
Extrusion Multiplier correction\n;M117 Printing layer [layer_num]\n

layer_gcode = M117 [layer_height]<[input_filename_base]\n{if [layer_num]
== 3} M104 S{[temperature] - 4 } ; [height profile] \n;{if [layer_z] >=
1 }{if [layer_z] < 2 }   M140 S{[first_layer_bed_temperature]  } ;
[height profile] \n{if [layer_z] >= 4 }{if [layer_z] < 5 }   M104
S{[temperature] - 6 } ; [height profile] \n{if [layer_z] >= 17}{if
[layer_z] < 18} M104 S{[temperature] - 4 }; [height profile] \n{if
[layer_z] >= 30}{if [layer_z] < 34} M104 S{[temperature] - 2 } ; [height
profile] \n{if [layer_z] >= 44}{if [layer_z] < 45} M104 S{[temperature]}
; [height profile] \n

Slic3r ten původní má vyřešeno spoustu věcí, které u komerčních jsou za
příplatek, stáhnout už nejde, tak aspoň odsud:
https://ulozto.cz/file/ApYVnfn9yMUF/slic3r-master-2021-07-21-2498-b1a5500f4-64bit-pr-zip

Jako je to pomalá otrava, ale kdykoli jsem zkusil průšův klon, tak neměl
v detailech tak dobré výsledky (tj. to co potřebuju na tisk nějakých
malých mrch v práci).