Re: Přístup k C++ DLL z Pythonu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Červen 4 12:04:47 CEST 2023

Copak fyzici, ale dostal se mi do ruky program v C, který psal matematik
před 30 léty. Bylo to jádro systému a fungovalo to, takže kód šel docela
dobře převzít tak jak byl, ale úpravy se v tom dělat fakt nedaly. Výrazy
s 10 závorkami, rekurze, prostě hrůza. Nakonec stačilo vyměnit funkci
strcpy() tak, aby se src a dst mohly překrývat (matematik asi nečetl
dokumentaci a tehdejšímu překladači to patrně nevadilo).
Rekurze je užitečná, ale já jsem s ní dost nekompatibilní zvláště pokud
jde "přes" několik vnořených funkcí.
Qt má slušně stabilní to jádro s widgety, problematické jsou nadstavby
pro web a multimédia. Když to aktualizujete po pár létech, celkem není
problém, někdy si to při překladu řekne, co to chce.
Když to srovnám třeba s java aplety, které jsem používal před více jak
15 léty a které jsou mi dnes úplně na nic, je Qt nástroj, na který se dá
spolehnout. Web je vůbec nejproblematičtější část světa IT.
Co se týká usb serial na Linuxu, osvědčilo se používat názvy z
/dev/serial/by-id vázané na konkrétní zařízení. Jinak je to peklo.

Mrazík