Ako zacat s Smart Home?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 3 05:11:38 CEST 2023

Je SW, který člověku sedne do ruky a nemusí k němu nic studovat. Vše je
v něm logické.
Pak je SW, který už tak příjemný není a kde člověk musí sáhnout po
nějaké dokumentaci nebo návodu.
Home Assistant je podle mě třetí kategorie. Tam i po přečtení všech
možných návodů vůbec nevím co s tím.
Tak (pro mě) nepřátelský a nepochopitelný systém už jsem dlouho neviděl,
pokud vůbec.
Vzpomněl jsem si na poznámku pana Mráze, že ten SW musí být složitý, aby
byl univerzální.

Kdybych z nějakých důvodů nemusel to HA nějak rozběhnout, tak bych se
podobného SW nedotkl ani klackem.
Kromě toho jak je to nepřátelské je to i šíleně pomalé, startuje to věčnost.
A je to děsně velké. Na tom RPi v úplně základní defaultní konfiguraci
to má 8.5 GB. A to je CLI systém.
Na tom Linuxu navíc nejsou ani běžné základní balíky systémového SW. Ani
tak naprosto základní věci jako sshd.

Pro mě je to jedno velké zklamání a znechucení.
Jen to potvrzuje můj první negativní dojem z nutnosti používat Docker,
nejednotnost pojmenování atd.
Docela obdivuji lidi, kterým to funguje a hlavně kterým se to líbí a
vyhovuje jim to.
:-(

PL