Ako zacat s Smart Home?

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pátek Červen 2 12:31:51 CEST 2023

Vyrábíme trochu jiný sw, ale docker je prakticky nejjednodušší verze, jak pořešit komplikovanou instalaci pro každého.

Navíc pokud je slušně udělaný a správně namapované disk volumes – tj jako persistentní,  tak upgrade reinstalace či přenos jinam je extrémně jednoduchý.

Já osobně doma provozuju dnes vše na jednom serveru, kde mám asi 15 kontejnerů. Eliminoval jsem všechny krabičky. A mám druhý stroj jako záložní – pravidelně zálohuji jen ty persistent volumes a konfiguraci.

Nasazení a oživení na druhém stroji je otázka minut. Už jsem to zažil a bylo to v pohodě.

Pokud chcete mít vše pod kontrolou, nic vám nebrání nestahovat docker image – což je obecně v sec komunitě považováno za ultimátní hřích, ale jít cestou použití dockerfile a image si vyrobit čistý. Je to ale pracné. Co jsem koukal mají v HA dokonce celkem pěkný builder

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kratochvíl
Sent: Friday, June 2, 2023 9:15 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Ako zacat s Smart Home?

Zdravím, pro začátečníky je asi nejlepší varianta Home Assistant OS. Používám to tak více jak 3 roky bez jediného problému. Stačí jen nahrát image na sd kartu nebo SSD disk a připojit k RPi. Občas potvrdím provedení aktualizací. Po celou dobu to fungovalo naprosto spolehlivě. Mám zařízení s WiFi, Zigbee, IO piny na RPi.

Nevýhoda je, že to RPi je použité jen na Home Assistanta.

Pavel

---------- Původní e-mail ----------