Re: Zapojení krokových motorů

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Červen 1 20:26:46 CEST 2023

A měřil jste ten proud?
Asi to nastavování nefunguje...

Lubor

> Od: "Jan Smrz" <jan.smrz na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 01.06.2023 20:07
> Předmět: Zapojení krokových motorů

Zdravím,

 mám 3D tiskárnu, kde osa Z je ovládána dvěma motory připojenými na jeden
 driver.

 Když jsou zapojeny sériově a na driveru (TMC2209) mám nastavených 300mA,
 tak motory normálně fungují, ale velmi se hřejí a při tisku dosahují
 teploty až 70°C. Hřejí jak v režimu StealthChop, tak SpreadCycle.
 Při paralelním zapojení a nastaveném proudu 600mA se již zahřívají
 celkem normálně (t.j. lehce přes 40°C).

 Není mi moc jasné, čím je způsobeno takhle rozdílné chování. Řekl bych,
 že by na tom měly být pro obě zapojení víceméně stejně.

 Děkuji,

 J.S.