Cinska osazovacka

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pondělí Červenec 31 11:12:29 CEST 2023

Ahoj přátelé,

navazuji krátce na toto téma. Včera jsem dal stroji trochu víc práce, osadil jsem zatím zkušebně 4 desky:

http://media.clexpert.cz/smeti/nabijecka-12slotu.jpg

Na každé desce je 175 součástek. Typů 22, to se parádně vešlo do podavačů. 20 v podavačích 8 mm, 1 v podavači 12 mm, a pak tam byly QFN brouci, které jsem měl ve speciálním přesném ručním podavači, který jsem si vyrobil laserem. Jen konektory jsem osadil ručně. Rozměry většinou 0603, výjimečně 0805 a 1206, SMA, tantal a QFN20.

Největší a vlastně jediné problémy byly s podavači. Některá napojení zaváděcích pásek od TME stála za prd. Co si sám neuděláš, to nemáš. No a někdy se špatně odkryla krycí páska. To je takové slabší místo. Protože osazovačka nepozná, že součástku nevzala, protože vadila krysí páska, občas něco chybí. Takže jsem jen několik součástek musel dodatečně osadit ručně. Co se přesnosti osazení týká, tak občas ty drobné posuny se srovnají při přetavení, s tím není problém.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory