Interne teplotne cidlo na STM32F407, was: Nie je referencia akoreferencia...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červenec 30 22:32:52 CEST 2023

> Zkou±el jsem to na F051,
> L452 a vµdycky to ukazuje tak o 5 aµ 10°C víc. Zřejmě se ten čip
> znatelně zahřívá, je tam vidět náběh, který trvá několik sekund.

No je mi jasne ze cip sa svojou funkciou zahrieva...
http://efton.sk/STM32/gotcha/g56.html :-)

Ten STM32F407 mam v aplikaciach kde na nom ide hromada na periferii
(vratane ETH a oboch USB) a on sam bezi na maximalnej hodinovej frekvencii
t.j. 168MHz, a tam ten ohrev je asi o 20st.C voci okoliu, mozno o nieco
menej, kedze uz aj okolie (t.j. okolite obvody) je tam dost teple... takze
tu je naschval len blikajuca LEDka, asi raz za sekundu meranie ADC, a to
cele na 2MHz, takze by som necakal viac nez par desatin vplyvom toho
vlastneho ohrevu.

> na mereni a ukazovani okolni teploty to podle me nebylo myslene

Ved som to pisal, ze ST priamo upozornuje ze to nie je presne a ze to nie
je myslene na meranie okolia. Len som z toho bol sklamany, vzhladom na to,
ze ST ich kalibruje. Dva-tri stupne by boli okej, ale sedem-osem je viac
nez som cakal.

Tu
https://www.eevblog.com/forum/microcontrollers/stm-32f4-reading-cpu-temperature/msg4982551/#msg4982551
su kalibracne hodnoty z asi 280ks STM32F407, ale su z jednej varky,
dokonca zrejme z jedneho waferu. Kalibracna hodnota pre nizsiu teplotu
(30st.C) ma rozmedzie asi 20 binov, jeden bin zodpoveda zhruba 0.3st.C,
takze to lieta cip od cipu asi 6st.C, ak sa da tej kalibracii verit. To mi
pripada ako velmi dobry pociatocny stav, tou kalibraciou by sa to snad
malo zlepsit.

>  ale pro spu±tění v RAM (abych nemusel mazat obsah flash) ?

Nerozumiem, preco. Ta FLASH znesie tusim 10k prepisov...

> Jestli to po letmém shlédnutí chápu správně, tak Vy to nikam neposíláte  (na nějaký
> UART nebo SWO), ale výsledek se musí vylomit debuggerem.  :-(

Toto je najjednoduchsie a v tomto pripade to nema ziadne zapory. DiscoF407
ma STLink, ale nema VCP a SWO nemam chut rozchadzat (ani netusim ci je
zapojene).

> Pokud stejné čidlo má i STM32F103 (nevím to, nikdy jsem interní teploměr
> nikde nepouµil), tak to můµu prohnat aspoň 20 kusy Blue-pills.

Myslim, ze ma, dokonca sa aj v ADC rovnako pouziva, ale 'F1xx nema
kalibraciu http://efton.sk/STM32/gotcha/g143.html
a v RM0008 sa priamo pise, ze:
The offset of this line varies from chip to chip due to process variations
(up to 45 °C from one chip to another).

Inak samozrejme by bolo zaujimave sledovat, ako sa s tymto detailom
vysporiadali jednotlivi kopirovaci, ak viete, od ktorych z nich tie cipy
na tych bluepilloch pochadzaju.

> Např. u ATtiny416 a podobně, byl s ímhle taky problém. Nakonec se
> ukázalo, µe v Microchipu udělali ±patně stabilizaci proudu pro měřící
> diodu. Kalibrace seděla pro 3,3 V, na 5 to ukazovalo dost mimo.

Hm, zaujimavy postreh. V DS pre STM32F407 sa o napatovej zavislosti
teplotneho cidla nic nehovori. Kalibracia su dva teplotne body pri 3.3V, a
na tom DiscoF4 je 3.0V stabilizator ktory na mojom kuse dava 2.91V.

wek