RE: Arduino Nano - potíže s komunikací

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Červenec 30 15:26:27 CEST 2023

Jeden student se mi asi na měsíc sekl s nějakým ESP projektem díky podobné věci. Seděli jsme nad tím hodiny a hodiny a nemohli odhalit, kde je chyba. Nakonec se ukázal jako vadný právě USB – TTL převodník, který se tvářil naprosto funkčně, akorát při přenosu občas nějaký bajt zmršil. Projevovalo se to tak, že občas se ESPčko úplně seklo, občas program napůl fungoval, někdy už se zdálo, že je to OK, ale pak to někde krašnulo. Byla to fakt blbá závada! A zvláštní bylo, že nahraný program se vždy úspěšně ověřil. Skoro bych si myslel, že ten převodník měl rozladěný krystal a tím dával nějakou hraniční hodnotu baudratu, která některé bajty mršila, ale v takovém případě bych očekával, že se to zmrší vždy na stejném místě (kombinaci bajtů), což rozhodně neplatilo. Když jsme převodník vyhodili a nahradili jiným, bylo okamžitě po problémech.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Sunday, July 30, 2023 1:31 PM
To: HW konference <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Arduino Nano - potíže s komunikací

Dobrý den,

řeším tady problém s destičkou Arduino Nano se sériovým interfacem CH340.  Mám celkem 3 kusy a všechny se chovají stejně. K některým verzím Arduino IDE se připojí, ale nejdou naprogramovat, někdy se připojí jen na chvilku a pak připojení( t.j. příslušný COM port ve správci zařízení) zmizí. Mám několik verzí Arduino IDE, v každém se to chová trochu jinak, ale nikdy správně. Mám tady taky jen samotný převodník USB - TTL serial s tím samým obvodem CH340 a ten se vždycky připojí normálně, takže problém s driverem CH340 a USB porty na PC  zatím vylučuji. Hledal jsem na Internetu, nějaké podobné potíže jsou popsány, ale řešení, které by mi pomohlo, jsem nenašel.  Nemáte někdo nějaký tip, na co se zaměřit ?

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

[https://s-install.avcdn.net/ipm/preview/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Neobsahuje žádné viry.www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>