Re: Je tu někdo zběhlý v protokolu MODBUS, ochotný poskytnout konzultaci?

Standa Palas stpalas na volny.cz
Sobota Červenec 29 09:32:51 CEST 2023

Tak já si naopak myslím, že protokol modbus  je na spoustu věcí ideální
volba. Samozřejmě je to dost starý protokol takže  úroveń zabezpečení je
nulová, rychlost také nic moc ale pro spoustu věcí je to nepodstatné.
Hlavní výhodu vidím právě v jeho naprosté jednoduchosti. Pokud chcete
aby vaše zařízení komunikovalo po modbusu, tak to zvládnete i v
asembleru za jedno odpoledne. A bude to bez problémů. To u jiných
"lepších" protokolů, kde je specifikace na několik desítek, nebo i
stovek stran, budete mít problémy s verzí protokolu, licencováním,
kompatibilitou, rychlostí odezvy atd...
To, že je v modbusu možné použít různé formáty dat vidím spíš jako plus
než striktně daný formát který se musí dodržet.
Pokud máte dokumentaci od výrobce, tak přece není problém si ty data
převést na to co potřebujete.
Já ty kdo kdysi vymysleli modbus naopak chválím a jsem rád, že se
prosadil právě modbus a ne jiné protokoly které se snažily protlačit
velké firmy.

S.P.