kolik bude potreba vykonu FV panelu na celorocni "svetlovod" ?

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Červenec 29 08:06:40 CEST 2023

Problém neupraveného stepdown bude v tom, že on se pokusí stabilizovat
výstupní napětí. To je sice ideální jako ochrana baterky před přebitím,
ale má problém v tom, že pokud je vybitá, pokusí se na ní vytvořit
napětí, na které je nastavený, zvýšením odběru z panelu. Jenže ten proud
nedá a v tom nejlepším případě se z měniče stane drát. Ale pak pokud
požijete dva panely ve stringu a 48V baterku, bude výkon panelu okolo
60%. A jeden panel zase nestačí napětím. Asi nejjednodušší by bylo
upravit step-down tak, aby se snažil udržovat napětí na panelech cca 78 V.

Martin Záruba