Nie je referencia ako referencia...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červenec 28 15:35:37 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

dakujem za reakciu. To ze moj design je bazmeg, to viem aj sam. Tak isto
ako viem aj to, ze cosi je v tom designe zle, alebo je to vlastnost designu
a pouzitej koncepcie. Ako som uz pisal, zrejme referencia typu lm4040-2,5
nie je asi stastne riesenie. No nic ine som doma nemal, moje suflikove
zasoby su v tomto smere dost obmedzene... A, ze teplomer ukazuje menej, je
dane tym, ze v software sa pocita s referencnym napatim pri T=25C. Takze
potialto tomu rozumiem. Od mojich teplomerov necakam zavratnu presnost,
staci, ked mi ukazu orientacnu teplotu v izbe resp. v okne.

Tu Vami spomenutu sondu poznam. Kedysi davnejsie ste sem dal aj schemu s
nejakym PICom a kupodivu tiez tam pouzili mcp9701, ta ma tusim cca. 20mV/C.
Ja som pouzil mcp9700, ta ma len 10mV/C. Jediny rozdiel medzi tou
Vasou schemou a mojim zapojenim, je ten delic 100R:100k, ktory som navrhol
tak, aby bola na nom chyba, resp. ubytok max. 2,5mV pri plnom napati na
vstupe. Takze si myslim, ze tam chyba nebude, ale treba s tym pocitat tiez.
A mozno je to tiez tak, ze ti meteorologovia to robia tiez tak, ze zmeraju
mcp9700 a k nemu napatie referencie prevodnika a tuto dvojicu napati pak
prepocitaju v riadiacom systeme alebo velkom PC, kde sa da uz naprogramovat
temer cokolvek. Ja v malom PIC tieto moznosti nemam. Ale do dalsej verzie
teplomeru chcem dat uz PIC s 12bitovym prevodnikom a s flash 64kW.

A.

Špatný design.... Jestli teploměr "rozhodí" teplota tak je něco špatně.
Teploměr, který měří dobře jen když je stabilní okolní teplota? Tak by se
dal nazvat ten váš bazmek. Popravdě tolik energie a času věnovat teploměru,
to ne.. Na druhý straně člověk nezblbne, něco se naučí.

Pro příklad jak se to dělá koukněte na ttd tady:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.vaisala.com/sites/default/files/documents/WEA-MET-RS41SGP-Datasheet-B211444EN.pdf&ved=2ahUKEwjehv7as7GAAxXIgv0HHYCHBZwQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw3z4ctiX4knl2Lp3fw_aMm7

Koncepce a použité součástky (základ 32F100) se dají dohledat.

Rozsah a rozlišení/přesnost "dostatečná", přičemž je to relativně levné
(5kKč) a nebo zadarmo, když si něco člověk najde...

Přestal bych hledat ztracené mV, našel bych nějakou sondu a začal znova.