OT: kdyz hori elektroauto, je to asi ficak ..

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 27 17:36:55 CEST 2023


Plny suhlas. Hovorim o tom roky; ono zakladny problem je, ze svet sa
neriadi racionalnymi rozhodnutiami - rovnako ako so samojazdiacimi autami.

https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place_(company)

Dalej podla tej istej wikipedie
https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_swapping :

Chinese luxury carmaker Nio is the only major operator of automobile
battery swapping stations for the public. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nio_Inc.#Battery_swapping

As of December 31, 2022, Nio built 1,305 battery swap stations over all
provincial administrative regions in China. Nio currently provides an
average of 40,000 battery swap services today, 

Tu dopravu to zrejme riesi, hoci to je asi relativne maly problem (aj ked
vyzera spektakularne a dobre sa hodi do uhorkovych novin). Ale vyberat
baterku z uz horiaceho auta to IMO nema zmysel; v tom aute je aj tak kopec
inych veci co horia a zle sa hasia. Auto uz bude aj tak nezachranitelne a
aj sucasny stav je ten, ze auto sa necha horiet a zachranuje sa okolie.

wek


----- Original Message ---------------

>tohle je ale koncepce, ktera jedina mela od zacatku nejake rozumne 
>vyuziti. rychla vymena baterky, nabijeni baterky i jinde nez pred 
>barakem "z lampy"(tam kde je tlustej kabel, trafacka, nebo treba 
>mega_FVE), nereseni provozovatele ohledne starnuti a stavu baterky, 
>platim za vymenu a spotrebovanou energii, atd. jenze by se 
>mega_automobilky musely domluvit atd. nejakej projekt bezel snad kratce 
>ve francii, ale umrelo to, asi penize. uz se tady  o tom psalo.
>t.
>
>Dne 27.07.2023 v 17:12 Petr Labaj napsal(a):
>> V Číně se (prý) elektromobily prodávají vět±inou bez baterek.
>> Ty se pak "nabíjejí" vyměnným způsobem.
>> Kdy auto najede na nějakou rampu a robot v něm vymění baterku stylem kus 
>> za kus.
>> 
>> Tak pokud se dá baterka udělat nakolik rozumně, µe se dá takhle snadno 
>> vyměnit, mělo by být moµné ji i jen vyhodit z auta ven.
>> Takµe pak by se jednak mohla nová auta hromadně přepravovat v "suchém" 
>> stavu bez baterek, a baterky by jely v nějakém obrněném kontejneru.
>> A hasiči by mohli mít nacvičené postupy jak tu baterku z hořícího auta 
>> vyrvat a strčit pak do chladicího kontejneru s vodou jen tu baterku a ne 
>> celé auto.
>> 


Další informace o konferenci Hw-list