OT: kdyz hori elektroauto, je to asi ficak ..

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 27 17:12:41 CEST 2023

V Číně se (prý) elektromobily prodávají většinou bez baterek.
Ty se pak "nabíjejí" vyměnným způsobem.
Kdy auto najede na nějakou rampu a robot v něm vymění baterku stylem kus
za kus.

Tak pokud se dá baterka udělat nakolik rozumně, že se dá takhle snadno
vyměnit, mělo by být možné ji i jen vyhodit z auta ven.
Takže pak by se jednak mohla nová auta hromadně přepravovat v "suchém"
stavu bez baterek, a baterky by jely v nějakém obrněném kontejneru.
A hasiči by mohli mít nacvičené postupy jak tu baterku z hořícího auta
vyrvat a strčit pak do chladicího kontejneru s vodou jen tu baterku a ne
celé auto.

PL