Co su to a preco su tie pretoky?

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Čtvrtek Červenec 27 15:54:44 CEST 2023

Dobrý den,

pane Zárubo, vaše řešení mi dává smysl, jen mi nejsou jasné některé detaily.
Mohu se ještě doptat, co tedy vlastně máte mezi baterií a panely? Asi to
není tak, že by se na baterii jenom scházely všechny stringy přes diodu.
Nebo napětí baterie (které se navíc mění) opravdu odpovídá "průměrně
ideálnímu" napětí panelů? Jak to tam máte? Kolik je tam článků a jaké je to
"průměrně ideální" napětí soláru? A v jakém rozmezí se mění napětí baterie
za provozu? Navíc, když nebude odběr a baterie bude zcela nabitá, tak na tom
panelu bude napětí na prázdno vyšší (to to požere nějaký ten BMS?).

Díky moc. LB

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Záruba <swz na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 24. 7. 2023 10:43:22
Předmět: Re: Co su to a preco su tie pretoky?
"
Odkud jste? Kdybyste se na to chtěl podívat, není problém. Já jsem z Prahy.
Měnič je i4wifi.cz | GWL GridFree GTIL 2kW měnič 230V s limiterem SUN-2000G
(vstup 45-90V) SUN-2000G2
(https://www.i4wifi.cz/cs/210725-gwl-elerix-gf-sun-2000g2)

Pokud nastavíte správně napětí panelů a napětí baterek, zjistíte, (výpočtem
i měřením), že sice bez MPPT přijdete asi o 8% výkonu, jenže hlavně v létě v
poledne a v mém případě za této situace stejně nevím, co s proudem. A na
MPPT je ztráta cca 1%, a těch 7% se Váme nevrátí na pořizovací ceně MPPT
nabíječe.

Co je DIY?

Jak sečíst vyrobenou elektřinu? Naprosto snadno. i4wifi.cz | GWL GridFree
GTIL 2kW měnič 230V s limiterem SUN-2000G (vstup 45-90V) SUN-2000G2
(https://www.i4wifi.cz/cs/210725-gwl-elerix-gf-sun-2000g2) připojíte
paralelně k příslušné fázi (prostě ho vrazíte do zásuvky, má vidlici). Pokud
máte povolen přetok, nic dalšího neřešíte. Pokud ne, vložíte mezi přívod od
elektroměru u střídač sondu, která pohlídá, aby nebyl přetok.

Samozřejmě sám. Ale ty střídače splňují podmínky pro dotaci. Kolega slíbil,
že to vyúřaduje, já na to nemám žaludek.

Martin Záruba