Co su to a preco su tie pretoky?

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Červenec 24 10:42:59 CEST 2023

Odkud jste? Kdybyste se na to chtěl podívat, není problém. Já jsem z
Prahy. Měnič je i4wifi.cz | GWL GridFree GTIL 2kW měnič 230V s limiterem
SUN-2000G (vstup 45-90V) SUN-2000G2
<https://www.i4wifi.cz/cs/210725-gwl-elerix-gf-sun-2000g2>

Pokud nastavíte správně napětí panelů a napětí baterek, zjistíte,
(výpočtem i měřením), že sice bez MPPT přijdete asi o 8% výkonu, jenže
hlavně v létě v poledne a v mém případě za této situace stejně nevím, co
s proudem. A na MPPT je ztráta cca 1%, a těch 7% se Váme nevrátí na
pořizovací ceně MPPT nabíječe.

Co je DIY?

Jak sečíst vyrobenou elektřinu? Naprosto snadno. i4wifi.cz | GWL
GridFree GTIL 2kW měnič 230V s limiterem SUN-2000G (vstup 45-90V)
SUN-2000G2 <https://www.i4wifi.cz/cs/210725-gwl-elerix-gf-sun-2000g2>
připojíte paralelně k příslušné fázi (prostě ho vrazíte do zásuvky, má
vidlici). Pokud máte povolen přetok, nic dalšího neřešíte. Pokud ne,
vložíte mezi přívod od elektroměru u střídač sondu, která pohlídá, aby
nebyl přetok.

Samozřejmě sám. Ale ty střídače splňují podmínky pro dotaci. Kolega
slíbil, že to vyúřaduje, já na to nemám žaludek.

Martin Záruba