Jak osetrit externi vstupy?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 24 10:02:15 CEST 2023

Možností je mnoho, tady je třeba několik levelů těch méně pracných. 1-3
se dají používat i tak, že zařízení se dá ovládat zkratováním, ale i
třeba pouštěním 230 V AC:

1. Úplně minimalistická: 2x R v řádu 1M, jeden z ext. vstupu do MCU,
druhej pull-up z ext. vstupu do napájení.

2. Začít jako 1, ale mezi R a MCU vrazit BAV199 proti napájení a druhý R
třeba 10k. Navíc mezi GND loggeru a ext. vstup GND dát taky nějaký R,
třeba 100k.

3. Konce tý BAV199 dát na C v řádu 10µ a ten připojit na delič takový,
aby na C bylo o 1 V míň než je napájení MCU, paralelně dát zenerku, taky
na kousek menší napětí. Případně ten dělič může mít 3 R, takže i dolní
konec ochrany bude mít posunuté napětí. V tom případě ještě k dolnímu R
přidat C.

4. Na straně SW ten vstup měřit ADC a při podezření na přepětí přepnout
na výstup, hodit na něj 0 a pak už jen protestovat až do resetu.

PH