Co su to a preco su tie pretoky?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 21 00:06:40 CEST 2023

Mám za to, že hybrid je to právě proto, že (podobně jako třeba paralelní
hybrid v autě) je trvale obousměrně připojen ke gridu, panelům a zátěži.
Jistě některé z nich (možná i všechny) umí některou z cest vyřadit, ale
pak nejedou v hybridním režimu.
Tedy baterky nejsou pro hybridní režim podmínkou, ale připojení ke gridu
a panelům podle mě ano.
Podobně jako u paralelního hybridu v autě se zřejmě taky nějak dá
odpojit ta elektrická část pohonu. Ale pak už auto nefunguje jako hybrid.

No a protože se tak paralelně spojují dva nezávislé kolísající zdroje
(grid a výstup měniče do gridu), a to celé je připojeno ke kolísající
zátěži, tak všechno záleží na rychlém měření a balancování.
A jelikož ani moderní technika není všemocná, tak se občas při změně
podmínek balancing trochu nepovede a vznikají přetoky (tyhle ale nejsou
většinou tak velké). Nebo naopak nechtěný odběr z gridu.

Kromě toho některé měniče mají tu nehezkou vlastnost, že neumí pořádně
asymetrii v generování výkonů do jednotlivých fází.
Když potom mají napájet velkou zátěž v jedné fázi, generují nějaký výkon
i do ostatních. Ale tam není spotřeba, tak to odejde do gridu a vznikají
přetoky (tentokrát velké).

PL