Co su to a preco su tie pretoky?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 20 13:11:49 CEST 2023

Já sám elektrárnu nemám,
ale solárníkům vadí to že velký jednofázový spotřebič jim zatíží jednu fázi, a když ve stejném čase dodávají do zbylých dvou, tak jim to elektroměr rozdělí na drahý odběr a levný výkup tím že integruje každou fázi zvlášť. A toto nastvení elektroměru zároveň jako vedlejší efekt způsobí že je neoprávněně účtován jalový odběr ze sdruženého napětí jako by byl z části činný. A to už postihne všechny odběratele s 3-fázovým elektroměrem, a podle mého laického názoru to není legální.
Přetok je ten stav kdy na alespoň jedné fázi odevzdáváte činný výkon ro rozvodné soustavy bez ohledu na spotřebu v těch ostatních. A sám jsem se tu před týdnem ptal proč se někteří bojí, to tady bylo vysvětleno.
Lubor

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 20.07.2023 11:50
> Předmět: Co su to a preco su tie pretoky?

Riesite tu tie pretoky z fotovoltaickych menicov do siete uz roky, a ja
 cely cas nerozumiem, preco to vlastne existuje ako problem.

 U UPS chapem, ze nie je jasne, kedy siet vypadne a moze byt technicky
 problematicke, aby menic nabehol behom polperiody, ale u tych solarov snad
 ide o nieco ine, t.j. sa prepina vedome medzi fungujucou sietou a menicom
 (ktory ide z bateriek).

 Alebo som nieco nepochopil?

 wek