pracka WIDL106

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Červenec 19 20:57:26 CEST 2023

Nemuselo to být zblbnutí řídící desky, jen jiná "logika".
Já měl stejný problém s vrchem plněnou pračkou Fagor - ukazovala svým
kódem chyby, že není zavřené horní víko - toto bylo z návodu k použití.
Tak jsem ji rozebral, sehnal schéma, prověřil spínač, ten byl OK,
proměřil dráty, žádný problém. Propájel jsem na DPS piny od spínače,
závada stejná. V jednom podobném servisním manuálu u tohoto kódu bylo i
to, že je vadný motor. Nakonec byly jen ošoupané uhlíky, po výměně
uhlíků jede pračka bez problémů.
Ona si ta pračka po spuštění programu pohne bubnem a měří na tachodynamu
napětí, že se motor točí. No a s uhlíky se buben nepohnul, tak pračka
vyhodnotila, že není sepnutý spínač víka, který posílá fázi na relé a
triak toho motoru, na topení atd.

Martin Hanek