Re: Elektroměr

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Červenec 19 19:06:35 CEST 2023

Tak děkuji za radu, tu vaši formulaci tam přidám.
Lubor

> Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 19.07.2023 18:58
> Předmět: Re: Elektroměr

Když už to budete mít napsané, tak s ČOI neváhejte.

 Máte pocit, že vůči Vám dodavatel používá nekalé obchodní praktiky. Účtuje něco, co by účtovat neměl, navíc skrytě.
 Nejhorší, co se může stát, že Vám ČOI odpoví, že to nespadá do jejich kompetence. A poradí kam se s tím máte obrátit.

 Pokud v tom dopise bude napsáno, že kopie byla odeslána i na ČOI, tak je to (podle mě) dobrý nátlakový bod.

 PL

 *******************

Dne 19.7.2023 v 18:41 Lubor Otta napsal(a):Zrovna s tou ČOI zatím váhám.
Trochu právně znalý kolega mi vysvětlil, že tam je potřeba poslat dopis v souladu s nějakým správním řádem, o logické vysvětlení na základě fyziky tam asi nestojí. Takový dopis ovšem napsat neumím.
Lubor
PS ale vzpomněl jsem si na Kverulanta  pana Razimu, a tomu jsem už napsal. Třeba se toho ujme.
Lubor

 > Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz> <labaj na volny.cz>
 > Komu: hw-list na list.hw.cz <hw-list na list.hw.cz>
 > Datum: 19.07.2023 18:36
 > Předmět: Re: Elektroměr

Pokud to pan Otta pošle na ČOI, tak to je myslím ta správná destinace.
 ČOI je snad u nás jediná instituce, které se ostatní organizace a instituce bojí.
 Sice by to teoreticky asi mělo mířit na ERÚ, ale to jsou čučkaři, které si každý namaže na chleba.
 Nicméně v kopii by bylo asi dobré poslat to i tam.

 Pokud to pošlete, tak budiž Vám vzdávána čest a sláva.

 Děkuji předem.
 PL

 *********************

Dne 19.7.2023 v 17:57 Jirka Mww napsal(a):Vyhlášky vydává ministerstvo, žádat o  opravu je třeba tam.   Pro finální formulaci by to asi chtělo právníka , pak možná požadovat veřejné vysvětlení.   Boj s úřadem není snadný, ale vyhrát se dá.
Zdravi
 Jirka Sloupenský  OK1MWW
 <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>Neobsahuje žádné viry.www.avast.com <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
st 19. 7. 2023 v 17:45 odesílatel Lubor Otta <butan na centrum.cz <butan na centrum.cz>> napsal:Tak aby moje měření nevyšumnělo, chi zítra poslat stížnost na ERU
posléze i na COI a na  asociace-SOS
Co si myslíte o takovémhle dopisu?

Reklamace účtování jalového odběru na sdruženém napětí.

 Vážení, při současné mediální prezentaci odděleného měření na fázích, jsem dospěl nejprve teoreticky, k hypotéze, že jalový odběr na sdruženém napětí může být zpoplatněn, a tuto hypotézu vzápětí potvrdilo praktické měření na mém 3fázovém elektroměru.

 Jde ovšem o globální problém, týkající se tisíců domácností. Zmíněný jalový odběr způsobují například  transformátorové svářečky,  řídící jednotka u široce rozšířených výtahů otis, a spousta dalších spotřebičů. Další příčinou neoprávněného účtování jsou 3 fázové motory vodáren, okružních pil  tepelných čerpadel a další mechanizace, které z principu své funkce symetrizují síť, což je ovšem jejich provozovatelům neoprávněně účtováno.
 Dále Řada výtahů energii ekologicky rekuperuje, ovšem elekrotměry takto vracenou energii jejich provozovatelům účtují jako činný odběr což je nekorektní!
 Konkrétně já za svojí domácnost se od zavedení tohoto způsobu měření el. energie cítím poškozen částkou 10000Kč. Přitom nejsem provozovatelem fotovoltaické elektrárny!
 Prosím o vaše vyjádření jak kde mohu nárokovat navrácení této neoprávněně fakturované částky.

 Pokud máte zájem o teoretické vysvětlení tohoto jevu, tedy proč nově nakonfigurované elektroměry účtují jalový výkon rád vám celou záležitost podrobně vysvětlím, případně předvedu v praxi, třeba na cejchovně elektroměrů.

 PS.
 Seznámil jsem se s dosud platnou vyhláškou  č. 359/2020 Sb.
 a konstatuji že je nepřesná, vágně formulovaná, používá nejasně definované pojmy a v elektro oboru nezvyklou terminologii. Měli byste zajistit  její opravu.

 Lubor Otta

 > Od: "Miroslav Mraz" <mrazik na volny.cz <mrazik na volny.cz>>
 > Komu: hw-list na list.hw.cz <hw-list na list.hw.cz>
 > Datum: 19.07.2023 09:24
 > Předmět: Re: Elektroměr

Ale ten máte. Je to ta zmíněná vyhláška č. 359/2020 Sb., § 13, pro
 měření typu C se nezmiňuje o jalovém výkonu. Bohužel je tt. vyhláška