Re: Elektroměr

AZe aze na seznam.cz
Středa Červenec 19 08:17:56 CEST 2023

Jelikož máme 1f FVE 5kWp (v roce 2010 to šlo) přifázovanou k síti, vyřešil jsem vše, jakmile nám v roce 2015 vyměnili elektroměr (samozřejmě bez jakéhokoli upozornění na to, že měří po fázích) přechodem na 1 fázi. Dvě fáze mám elektricky odpojené...a další FVE je ostrov.
aze

From: Standa Palas
Sent: Tuesday, July 18, 2023 11:07 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Elektroměr

Dobrý den

Účtování po fázích skutečně platí. Na to dlouhodobě nadávají všichni solárníci. Veškeré vyhlášky jsou prolobovány tak aby se to vyplatilo distributorům a nemyslím, že se na tom něco v dohledné době změní. Proto je dle mého názoru nejlepší koncipovat fotovoltaiku jako pokud možno co nejvíce nezávislý ostrovní systém a od distributorů se držet co nejdál to jde.

Myslím, že tady je to měření trochu popsáno:  https://www.yorix.cz/cz/greenbono/gbo-aku.htm#aku

S.P.