Re: Elektroměr

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Červenec 17 18:29:55 CEST 2023

Ahoj všichni

Je kolem toho spousta mýtů a dohadů.
Nicméně k tomu měření po fázích - to je česká specialita, které se velcí
distributoři nechtějí vzdát a mají prolobováno, že to tak bude. Proto
taky na počátcích FVE nebylo možné pořídit měniče, které umí nesymetrii
- někteří evropští výrobci to možná neumí ani teď, první to uměli
Čínani, tuším GoodWe.

(odbočka - k měničům, byl jsem v laboratoři ČEZu, kde mj. zkouší i
měniče, ptal jsem se co doporučují, říkali , že to nelze říct, protože
konkrétně Čína delá jeden model s tolika verzemi SW a nastavení, že se
každý může chovat úplně jinak - takže s nějakým meničem koupeným rovnou
z Číny můžete dost pohořet, protože to bude mít SW na úplně jiné
podmínky, zase se prý Čínani umí adaptovat a na požadavek, opravit SW
klidně na dálku přes noc  :-)

Co se přetoků týče, provozuju nelegálně mikrozdroj cca 500Wp se dvěma
hloupými měniči, elektroměr ZPA 3F1T, jednotarif. Elektroměr pozná
přetok, rozbliká popis dané fáze, umí ukázat proud, ale nemá registr na
výrobu, pokud je přetok tak aktuální výkon na fázi je 0 i když ukazuje
proud třeba 1A ven.
Po vyúčtování jsem čekal flastr, nepřišlo nic, možná to opravdu započítá
do plusu, ale to jsem zatím nijak neověřil, vše jsem pověsil na jenu
fázi :-) jak pojedeme na pár dní pryč, tak zapíšu stavy - doma bude
mimimální odběr a pak vyčtu z HomeAsistenta co jsem vyrobil. Bohužel tam
zatím nemám sondu z elektroměru - to by bylo jasnější no není čas.

Jara