Re: Vodoměr s dálkovým odečtem

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Červenec 16 08:53:58 CEST 2023

Dne 15.07.2023 v 22:29 Petr Labaj napsal(a):
> Není to nějaký ten málospotřebový systém přenosu?

ano, jak jsem psal hned v prvním postu. Protokol se jmenuje M-Bus a má
drádovou a bezdrádovou variantu. Tohle je bezdrátová, takže wM-Bus
(wireless M-Bus). Asi je to velmi atraktivní, takže běžní výrobci typu
TI, SiLabs a spol pro to mají podporu v podobě čipových sad, development
boardů a tak dále.
A jako náhodou na to existují i projekty pro SDR přijímače. IMHO je
právě to SDR dobrej začátek. Cena přijímače je srovnatelná s cenou
podružného vodoměru a instalace je (alespoň pro mne) mnohonásobně
jednodušší.

> Tam se podle mě hraje na to, že to vysílá jen zřídka a krátce, takže to
> moc nežere.

To je právě taková otázka, na kterou neumím odpovědět. Pokud to má
odečíst pohůnek před barákem, tak tam asi nemůže postávat hodinku, než
bude další relace.

Pokud nemáte rádi maďarská videa, tak si proběhněte github. Třeba tohle
je pro linux/android, takže to půjde pustit na nějakém ovocném koláči
přilepeném na tom kulovém ventilu:
https://github.com/xaelsouth/rtl-wmbus

https://github.com/wmbusmeters/wmbusmeters

Třeba tady je indické video a tam se zdá, že to posílá datagram cca 2x
za minutu, to je podle mne celkem na pohodu:
https://www.instructables.com/SMART-INSTALL-Rtl-wmbus-Receiver-ON-WINDOWS-WORKST/