Re: Vodoměr s dálkovým odečtem

Neděle Červenec 16 06:19:14 CEST 2023

DCF je trochu jiný problém, tam to pracuje tak nějak samo od přírody :-)
V přímozesilujícím přijímači je krystal, který má pro ASK na daném
kmitočtu 77,5 KHz šířku pásma 15-20 Hz, kterou potřebujete. Zbytek je
jen zesilovač a AM detektor. Spotřeba přijímače v jednotkách až
desítkách uA. Ale vysílají i FSK, na to potřebujete šířku pásma cca 2
KHz a jede tam nějaký polynom, který je potřeba dekódovat. Přijímač je
složitější, energeticky náročnější a snad jediný, co jsem kdysi viděl,
kdysi vyráběl Meinberg. Prý je to i při té větší šířce pásma odolnější
proti rušení a má to větší dosah.

Ohledně toho vodoměru, taky mi nainstalovali s dálkovým odečtem. Prý to
zřízenec při odečtu musí objíždět, jen mu stačí se postavit před vrata a
nemusí na lidi zvonit.

Anděl