kviz na piatok: EMC testovanie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červenec 15 22:23:58 CEST 2023

Dne 15.7.2023 v 22:04 Jan Waclawek napsal(a):
> [...]
> fajn, nasypeme na to nejake peniaze a dame do toho nejakych ludi, lenze
> tym sa dosahuje len pomerne drobny inkrementalny pokrok. Skutocne
> prevratne veci vznikaju viacmenej nahodne a v nepredpovedatelnych smeroch;
> len dodatocne to vyzera tak, ze to bolo cielene. Nie, cielene sa objavovat
> jednoducho neda, tak to nefunguje.
>
> Lenze co je podstatne je, aby v okamihu vzniku bola myslienka podporena a
> uchopena, a na to prave treba miesta, kde ludia, u ktorych potencialne k
> tym myslienkam dochadza, maju relativnu volnost v tom, co robia.

Myslíte, že je ještě prostor pro náhodné vynálezy garážového typu?
Skoro se bojím, že už ne. Že to snadné už bylo vynalezeno.
Že dneska už se zkoumají ty nejednoduché věci, které většinou vyžadují
nákladné vybavení.
Napadá Vás nějaký průlomový vynález z poslední doby, který by vznikl
takto náhodou?

> Tu vec za co dostal Hemingway nobelovku, poznate?
Jestli myslíte tu okousanou rybu, tak za ni myslím dostal Pulitzera.
Nobelovky se myslím za konkrétní literární dílo nedávají. Ale můžu se
snadno mýlit.
Četl jsem ji strašně dávno, někdy v pravěku, ještě jako jinoch s málo
kilogramy a hodně vlasy.
Vím, že se Nobelovky dávají za celoživotní přínos světu. Jako dostal
třeba Arafat, Mandela atd.