RC snubber - Vypocet

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 12 10:04:06 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

ked som to velmi davno riesil, tak som pouzil scope a patricnu sondu. Z
priebehov som vybral kondenzator a odpor som doskusal pokusom, tak, aby to
co najviac zatlmilo. Ta funkcia ma extrem. Inak v skriptach s riesenymi
prikladmi z teoretickej elektrotechniky, je tusim jeden rieseny priklad na
vseobecnu impedanciu zataze. Pokial sa dobre pamatam, vo vysledku stacilo
pridat kondenzator a zataz mohla byt lubovolna. Skuste si tie skripta z FEI
pozicat a pozriet ako to pocitali... Aspon ako inspiracia. Viacej Vam
neviem poradit.

A.

Ako riesite "vypocet" RC clena na spinacie kontakty, ak v case vyvoja nie
je jasne, aka zataz bude na kontakty rele v zariadeni pripojena ?

Spinanie 230V AC.

Nasiel som viacero dokumentov, ktroe riesia od merania zmeny frekvencie
zakmitov, cez zname indukcnosti  zataze, ...AN vyrobcov ST, ... a nasledne
vypocty R a C.

Ale co v pripade, ked na vystupe moze byt od odporovej zataze po indukcnu
a od cca 5 W po 2.5kW spinaneho vykonu?
Parametre zataze budu zname az v konkretnom pouziti s konkretnou zatazou.

Casto su v schemach uvedene hodnoty, ale uplne bez toho, aby bolo
vysvetlene, z ktoreho prsta boli vycucane...

Dodo