RE: Hybridní solární měnič - obecný princip

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Úterý Červenec 11 19:55:45 CEST 2023

King má vstup připojený přes usměrňovač do DC meziobvodu. Proto nedokáže
udělat přetok směrem do sítě.
Výstup tedy neumí kombinovat vstup+solar. Ale výstupní výkon je vždy omezený
na výkon měniče samotného.

Provozuju 3 kusy v rodině a je to relativně spolehlivé zařízení, jen trochu
hlučné.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of d.petr
Sent: úterý 11. července 2023 12:22
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Hybridní solární měnič - obecný princip

Petr Labaj napsal(a) dne 10. 07. 23 v 19:16:
> Jestli to správně chápu, tak měnič má svůj vstup/výstup galvanicky spojený
s gridem.
> A na odbočce z tohoto spoje je pak pověšená zátěž.
> Poměr impedance spoje grid-zátěž a měnič-zátěž je u různých zátěží
> různá, podle délky vedení dané zátěže od gridu a od měniče.
> Mezi měničem a gridem je měření směru proudu.

Nutně ne. Např. co jsem kdysi koukal, tak Axpert King mají síť jen jako
vstup, je tam "nabíječka". Vevnitř si různě podle požadavků a potřeby
zkombinují elektřinu z panelů, z té síťové "nabíječky" a z baterie, výsledek
pustí do střídače a tím nabíjejí spotřebiče. Přetoky by opravdu neměl mít
žádné, protože vstupní "nabíječkou" to asi opravdu protisměrem nejde. Dají
se různě pospojovat, jak pro posílení výkonu do jedné fáze, tak pro
vytvoření 3F napětí (opravdu 3 fáze se správným posunem, ne nezávislé 3
generátory).
Cenu jsem teď nezkoumal, ale patřívaly mezi ty dražší. Čínani dělají jejich
levnější klon, ale ten už má některé schopnosti omezené.

P.