Re: Hybridní solární měnič - obecný princip

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červenec 11 18:38:04 CEST 2023

Takhle je to pěkné DIY řešení. To by se mi líbilo.
Jenže co na to biřicové a kati? Tedy ČEZ/EGD, případně ERÚ a co já vím
kdo další do toho může kecat.

Kdybych se jich nebál, tak bych měl mnohem jednodušší život.
Dneska mi taky borec řekl, že se musím až k elektroměru napojit kabelem
minimálně 5x6mm2.
Přitom já tam mám ve zdi natažený 5x4mm2. Ten by proudově s rezervou
vyhověl, navíc hlavní spotřeba bude přímo u měniče.
Ale přes biřice to prý nemá šanci projít.
Prý ne kvůli proudovému omezení, ale kvůli vyšší mechanické odolnosti
tlustšího kabelu.
Zřejmě se dopředu myslí na možnost zemětřesení, když je to kabel ve zdi.
No a pro mě to znamená nějak vyřešit natažení pitomého kabelu přes 3
patra a ještě do uhlopříčky. Tedy rozmlátit celý barák.

Tak skoro začínám zvažovat instalaci měniče přímo k elektroměru. Ale to
je v obytných prostorách a je tedy možné použít jen pasivní chlazení.
A současně to vylučuje nízkonapěťové baterky, protože ty by musely být
dost daleko (tak 5m), a to už na velkých proudech není zrovna ideální.

Život prostě nemůže být jednoduchý.

PL