Re: Hybridní solární měnič - obecný princip

Úterý Červenec 11 01:55:56 CEST 2023

Stejně zjistíte, že máte v létě energii že nevíte co s ní, necháte si
povolit přetoky a pak nebudete řešit, jestli je tam pár W přetoků v
přechodových stavech. Aspoň já s tím takhle počítám a chci po
zprovoznění FVE přejít na spotové ceny.
Mám na střeše 8 KWp, což by mělo dát cca 8 MWh/rok a spotřebu mám 4-6
MWh. FV panely jsou na tom ta nejlevnější položka, tedy chci mít
rezervu, aby mi to pokud možno aspoň z větší části stačilo v zimě na
topení. Výkonová ztráta baráku je 5 KW, TČ voda-voda má COP 5, takže při
-15 stupních potřebuju 24 KWh za den. Jenže mrzne pár dní v roce. Při
cca +5 stupních je ten výkon poloviční, 12 KWh za den. Pokud bude svítit
4 hodiny denně a panely při tom dají polovinu toho, co v létě, je to 16
KWh za den a mělo by to stačit. Jak to bude v praxi, uvidím.

Anděl